بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۴۰

اخبار کوتاه 30

در پی حضور هیئت ایرانی در عربستان برای انجام مذاکرات درباره سرنوشت حج سال جاری، «بندر حجار» وزیر حج سعودی به هیئت ایرانی اعلام کرد: برگزاری راه‌پیمایی یا تجمعات در مکان‌های عمومی در زمان حج یا بالا بردن صدا هنگام دعا به منظور جلوگیری از اذیت حجاج دیگر ممنوع است. وی همچنین گفت: در صورت وجود مجلات یا کتاب‌هایی متعلق به بعثه مقام معظم رهبری درباره ادای مناسک حج، ایران باید موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان را جلب کند.

بانک جهانی در جدیدترین ارزیابی خود از وضعیت اقتصادی ایران، رشد 2/4 درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرد و رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۵ و نرخ بیکاری را به ترتیب 5/0 درصد و 7/11 درصد برآورد کرد. در ادامه این گزارش با تأیید کاهش نرخ تورم ماهیانه 6/12 درصد تأکید شده است، روند ایجاد شغل در کشور همچنان نامناسب است و نرخ بیکاری از 6/10 درصد در سال 2014 به 7/11 درصد در سال 2015 افزایش یافته است.

جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و از چهره‌های تندروی ضدایرانی در صحنه سیاست آمریکا با اشاره به اینکه ایالات متحده طی دوره‌ای ده ساله، فرصت‌های عظیمی را برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران از دست داده‌ است، گفت: «رئیس‌جمهور آینده ایالات متحده با دوره‌ای بسیار خطرناک مواجه خواهد شد؛ زیرا باید به بررسی این موضوع بپردازد که آیا استفاده از زور علیه ایران ضروری است یا خیر؟»

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق ضمن درخواست از وزرای کابینه عراق برای کناره‌گیری فوری، حیدرالعبادی، را به تصحیح ادامه روند سیاسی فراخواند. وی اظهار داشت: سهم‌خواهی سیاسی، توانایی‌ها، دستاوردها و حقوق مردم را به تاراج می‌برد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اهدای «یک پیاله آلبالوی فاسد» به حجت‌الله ایوبی، اعتراض خود را به بعضی از فیلم‌های در حال اکران و حال و هوای این روزهای سینمای ایران اعلام کرد.

صیدی‌نژاد، معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی گفت: به‌کارگیری پهپادها نقش مهمی در کنترل زمین‌خواری و جلوگیری از دخل و تصرف اراضی دارد.

وزیر نفت از امضای قراردادهایی برای فروش ٧٠٠ هزار بشکه نفت به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: برخی از این قراردادها هنوز عملیاتی نشده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۹
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی