بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۵

اخبار کوتاه 26

  • «سیدعباس عراقچی» معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه درباره تبادل اورانیوم گفت: درباره ذخایر غنی‌شده دو گزینه وجود دارد؛ یکی از گزینه‌ها رقیق‌سازی و دیگری فروش مواد اتمی به یک خریدار و خرید اورانیوم طبیعی به جای آن است. ما مذاکرات خوبی داشته‌ایم و فکر می‌کنم به جای رقیق‌سازی، می‌توانیم تبادل کنیم. این گزینه در حال بررسی است و ما امیدواریم که عملی شود.

  •  «علی‌محمد غریبانی» رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ریاست آقای عارف بر این شورا اجماع صددرصدی دارند و تاکنون صحبتی در زمینه ریاست فرد دیگری در این شورا مطرح نشده است.

  •  «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا ضمن هشدار نسبت به فروپاشی خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] تأکید کرد: «مداخله» نظامی روسیه در سوریه جدیدترین عوارض از هم‌فروپاشی نقش آمریکا در حفظ ثبات خاورمیانه است؛ نقشی که آمریکا از زمان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1973، آن را ایفا کرده است.

  •  فائزه هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه با یک تلویزیون اینترنتی خارج از کشور، حکم محمدعلی طاهری، سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه را زیرسؤال برد. وی با بیان اینکه اطلاع چندانی از ماجرای عرفان حلقه و مسائل آن ندارد، حکم صادره را زیرسؤال برد. البته وی پاسخ نداد که وقتی تصریح می‌کند از عرفان حلقه و ماجرای طاهری اطلاعات چندانی ندارد، چگونه حکم صادره برای او را زیرسؤال می‌برد و تفکرات طاهری را فرصتی جهانی برای ایران می‌داند!

  •  وزیر خارجه عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که ایران با تغییر سیاست‌هایش از دخالت در امور کشورهای منطقه خودداری کند و در عین حال تهدید کرد، ریاض حتی آماده مقابله نظامی با اقدامات ایران است. عادل الجبیر در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آلمان ادعا کرد: «ما امیدواریم ایران سیاست‌هایش را تغییر دهد و دخالت در امور کشورهای منطقه، از جمله سوریه، یمن، عراق و لبنان را متوقف کند».

  •  «ولفگانگ نیومن» رئیس بنیاد جهانی انرژی در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: بنیاد جهانی انرژی به منزله بزرگ‌ترین مرجع ارزیابی و حمایت‌کننده از طرح‌های محیط زیستی، پروژه فاضلاب تهران را یکی از 15 طرح برتر جهان به منظور دریافت جایزه جهانی انرژی مطرح کرده است. هر سال بانک جهانی، وام با بهره کمی را به میزان 30 میلیارد دلار برای این‌گونه پروژه‌ها در نظر می‌گیرد که پس از آغاز تحریم‌ها، بانک جهانی وام 145 میلیون دلار به پروژه فاضلاب تهران را قطع کرد.

  •  پس از آنکه مشخص شد ادعای بابک زنجانی مبنی‌بر واریز چهار میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت به حساب بانک مسکن واهی است، در ادامه پیگیری‌ها برای وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانتنامه بانکی مؤسسه مالی و اعتباری توسعه، به مبلغ 80 هزار میلیارد ریال به نفع شهرداری تهران ارائه کرد و اظهار داشت: شهرداری متعهد شده است در قبال این ضمانت‌نامه، بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند.

  •  براساس آنچه در روزنامه رسمی ثبت شده، شرکت مک‌دونالد برای 10 سال، علامت تجاری خود را در ایران به ثبت رسانده است. مک‌دونالد که یکی از اصلی‌ترین نمادهای سبک زندگی آمریکایی به شمار می‌رود، به منزله نماد کاپیتالیسم آمریکایی در جهان شناخته  است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۹
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی