بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۶ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۸

اخبار کوتاه 25

  • با شهادت سه مجری عملیات‌های شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی و الخلیل، شمار شهدای فلسطینی انتفاضه قدس به 42 تَن افزایش یافت. در میان شهدای انتفاضه سوم ده کودک و یک زن وجود دارد. همچنین، در این مدت بیش از 1700 فلسطینی در تیراندازی نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند. این وضعیت به‌گونه‌ای است که «آندریا میشل» مجری شبکه تلویزیونی «ام‌‌اس‌ان‌بی‌سی» در گفت‌وگویی جنجالی با «رون درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، از اقدام صهیونیست‌ها در کشتار مجریان عملیات‌های ضداسرائیلی انتقاد کرد و آن را اقدامی افراطی دانست. ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان به وزیر خارجه آمریکا قول داده است، اوضاع کرانه باختری و قدس اشغالی را آرام کند.

  •  نشریه آمریکایی «دیلی بیست» در تحلیلی با اشاره به رونمایی از شهر موشکی سپاه نوشت: تأسیساتی بتونی و شبیه آن می‌توانند توازن نظامی بین آمریکا و ایران را بر هم بزنند. این نشریه به صراحت نوشت: به نظر می‌رسد، ایران با رونمایی از شهر موشکی سپاه پاسداران، درست دو روز پیش از تأیید نهایی برجام از سوی ایران و آمریکا و دیگر کشورهای خارجی و ماجرای پیش از آن، یعنی آزمایش یک موشک جدید بالستیک (عماد) می‌خواهد از موضع قدرت وارد مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای شود و به جهان یادآوری کند که قدرت نظامی تهدید‌کننده‌ای دارد.

  •  حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی گفت: اگر سرداران جمهوری اسلامی ایران و نظام ولایت‌ فقیه نبودند، عراق را از دست داده و شاهد قتل‌عام علما، تخریب عتبات عالیات و... بودیم؛ اما عراق به برکت ولایت فقیه سرپاست. نوه بنیانگذار کبیر انقلاب تصریح کرد: برخی‌ها درباره آزمایش‌های موشکی سپاه و ارتش خرده می‌گیرند که ما به‌دنبال صلح هستیم و این آزمایشات بی‌معنی است؛ اما همین افراد زمانی که بی‌احترامی حکومت آل‌سعود به بدن مطهر کشته‌شدگان منا با ایستادگی رهبر معظم انقلاب روبه‌رو می‌شود که هرگونه بی‌احترامی به شهدا و بازماندگان با پاسخ سخت و خشن ایران همراه است، از اقتدار ایران خوشحال می‌شوند.

  •  «الیور استون» فیلمساز جنجال‌برانگیز آمریکایی تأکید کرد: داعش در واقع حاصل حمله آمریکا به عراق است. ما (آمریکایی‌ها) خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] را به آشوب کشیده‌ایم؛ با همین آشوب‌ها منطقه را بی‌ثبات کرده و هرج‌و‌مرج را در آن رواج داده‌ایم، ولی داعش را سرزنش می‌کنیم، در حالی‌که ما باید برای این بی‌ثباتی سرزنش شویم. ما درحال حاضر امپراتور آشوب و هرج‌ومرجیم. وی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال موندو» افزود: امیدوارم که روسیه در سوریه برنده شود و بتواند به بازسازی ارتش سوریه که مدت‌هاست در حال مبارزه با نیروهای تروریستی داعش است، کمک کند.

  • 4  بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد: حفاران آمریکایی 10 دکل نفتی را در هفته منتهی خاموش کردند، در نتیجه تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا به 595 دکل رسید. همچنین، در شش هفته پیش از آن، حفاران 70 دکل نفتی را از فعالیت خارج کردند. حفاران آمریکایی هفته گذشته تعداد چاه‌های نفت را در سه حوضه از چهار حوضه بزرگ تولید نفت شیل آمریکا کاهش دادند. کاهش قیمت‌ نفت همچنان مانعی بر سر راه حفاران آمریکایی  و سرمایه‌گذاران بالادستی نفت و گاز شده است.

  •  صادق زیباکلام در برنامه «برجام، ایران- جهان» در دانشگاه گلستان در اظهارنظر جالبی گفت: با تحریم، بی‌تحریم، با برجام و بی‌برجام هیچ نور امیدی بر اقتصاد ما نخواهد تابید. ما هم که گفتیم با توافق، ایران گلستان می‌شود، دروغ گفتیم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۶
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی